18.04.2013

Palisada

Składniki:
płyta OSB
listewki 
zawiasy
2 łańcuchy
śruby/gwoździe
wiaderko z piaskiem
farba

Po dokładne wymiary i inne potrzebne informacje na temat tej przeszkody standardowo odsyłam do regulaminu agility

Po naszej palisadzie biega 4,5-6kg psa. Przy tej górnej granicy palisada nieco się ugina, kiedy pies gwałtownie na nią wbiegnie, dlatego wydaje mi się, że wykonana naszym sposobem nie będzie raczej odpowiednia dla większych zwierzaków. Jakiś czas temu na flickr trafiłam na ten album, może komuś się przyda (palisada wygląda na wytrzymalszą niż nasza) ;). Jest tam fajny sposób na zamontowanie łańcuchów, u nas jest to rozwiązane inaczej, ale prawdopodobnie niedługo będę chciała to zmienić.





Sposób przygotowania:
Najpierw zaczęliśmy od pocięcia płyty OSB na dwie części. Nasza palisada jest mała, dlatego wystarczyła jedna, duża płyta (ok. 2cm grubości). 
 
Obie części zostały połączone ze sobą zawiasami w taki sposób:



Jeśli robimy palisadę z myślą o cięższym psie, to warto pomyśleć o wzmocnieniach, wtedy zawiasy mocujemy do ramek. 
Przykład 1. to nasza palisada od wewnątrz, przykład 2. to palisada od wewnątrz z flickr, a 3. prezentuje się mniej, więcej tak. Oglądając różne zdjęcia tej przeszkody można znaleźć również inne rozwiązania... ;)


Następny krok to przymocowanie łańcuchów, nie będę go jednak opisywać, bo jak już wcześniej wspomniałam zamierzam zmodyfikować ten element w naszej palisadzie (odsyłam do w/w albumu na flickr).

Następnie do każdej połowy płyty, w równych odstępach mocowaliśmy listewki. Dostaliśmy je za free w składzie drewna ;). Palisada prezentowała się już tak: kliknij

W końcu nadszedł czas na malowanie. Miałam już wybrane kolory, ale ciężko było je dostać, chciałam mieć ładną palisadkę, ale bez wydawania na nią majątku, dlatego doradzono nam zakup... białej farby (dokładnie Dekoral do drewna - i nie tylko, na zewnątrz) ;). Do białej farby dokupiliśmy barwniki i rozpuszczalnik. Pierwsza warstwa wyglądała tak: kliknij Drugą warstwę malowałam w podobny sposób, ale mokrą farbę posypywałam piaskiem (dzięki temu przeszkoda nie jest później tak śliska). Kiedy wyschła druga warstwa przyszła kolej na trzecią i ostatnią. A tak wygląda efekt końcowy :).




14 komentarzy:

  1. Fantastyczna :D:D Też mi by się przydała dla Misi :D:D Będę pamiętać o tej instrukcji

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny sposób :D
    Ale dla mojego potworka potrzebujemy czegoś wytrzymalszego :)
    A może ta będzie odpowiadać ?
    Pozdrawiam Martyna i Funny
    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna!
    Gdybym tylko miała 6 kg psa :D Kocham twoje instrukcje.
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Zarąbista ta palisada :D Fajnie się prezentuję, pewnie dobrze Wam służy podczas ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że to opisałaś! Na pewno z dziewczynami z tego skorzystamy. U nas trzeba będzie wymyślić jakieś wzmocnienia i myślę, że trzeba będzie też zainwestować w lekko grubszą płytę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że to napisałaś na blogu!!!
    Ja też zaczynam coś swojego stwarzać, lecz ja mam trudniej bo Beny to większy psiak =(
    I obawiam się, że jakby wszedł na coś kiepsko zrobionego mogłaby mu się stać krzywda.
    Więc, muszę jakieś super testy przeprowadzać wcześniej =)

    Pozdrawiam Natalka i Beny

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna instrukcja..kto wie..może kiedyś skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. o fajna konstrukcja i objaśnienia :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, że kontynuujesz opisywanie przeszkód :). My szykujemy się już do zrobienia trzeciej hopki i skoku w dal :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna palisada. Muszę kiedyś skorzystać z tej instrukcji... :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno kiedyś skorzystamy! Teraz czekam na kolejne instrukcje wykonania sprzętu do agi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. regulamin agility to strona o fitnessie... ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapytaj ZK dlaczego nie opłacił na czas domeny i właściciel strony o fitnessie mu ją zakosił :P. Jak tylko regulamin pojawi się na nowej stronie ZK zedytuję posty ;).

      Usuń
  13. Ile około kosztowało wykonanie?

    OdpowiedzUsuń

Projekt i wykonanie: Marta Swakowska © Psi Kawałek Internetu