13.09.2013

Jak zrobić foremkę do wycinania ciastek dla psa?


Czasami zdarza się, że zabraknie nam w domu smakołyków albo po prostu lubimy wiedzieć co nasz pies je - wtedy sięgamy po mąkę, resztę potrzebnych składników i zaczynamy robić ciastka. Jeśli konsystencja ciasta jest odpowiednia na ogół lepimy kulki albo kroimy je w kostkę, żeby gotowe ciastka miały właściwą wielkość do nagradzania w czasie nauki, np. nowej sztuczki. Mnie trochę znudziły się te kształty, więc jak już wspominałam w poprzednim poście postanowiłam użyć foremki, a w związku z tym, że u nas nigdzie nie mogłam znaleźć takiej jak chciałam, zrobiłam ją sama :). 


Do zrobienia foremki potrzebna będą: 
puszka po napoju
narzędzie do cięcia puszki (ja użyłam sekatora) 
zszywacz 
Pomocna będzie też linijka, kombinerki i ołówek (lub coś o podobnym kształcie)

 





Obcinamy wieczko i dno puszki tak, jak na rysunku po lewej. Uważamy na palce, bo krawędzie mogą być ostre ;). 



 



Następnie, pomagając sobie linijką zaginamy pasek o szerokości ok. 1cm tak, żeby kolorowa (zewnętrzna) część znajdowała się na szarej (wewnętrznej).* Mamy gotową zakładkę. Resztę blaszki obcinamy tak, jak pokazuje przerywana linia.
 *Teoretycznie można też zrobić odwrotnie, ale w czasie wyginania blaszki może ona przez to zacząć pękać. 





Krótsza część na rysunku to bok naszej kostki, odginamy go nieco od reszty.




Dalej formujemy naszą kostkę, można pomóc sobie ołówkiem (żeby był ładny, okrągły kształt) i kombinerkami.







Kiedy już skończymy wkładamy jeden bok, w zakładkę drugiego. Foremka patrząc z góry powinna wyglądać mniej, więcej tak, jak na rysunku. Odstające blaszki łączymy zszywaczem i gotowe :). 







Pierwsze wykrawaczki mogą nie wyjść idealnie (moja na zdjęciach to drugie podejście ;)), ale jeśli będzie nam się chciało to w końcu dojdziemy do wprawy.
W Polsce nie ma jeszcze zbyt wielu foremek z psimi motywami, a jeśli już jakieś znajdziemy, to zazwyczaj są one przeznaczone do wycinania ludzkich (tj. dużych) ciastek, więc jest to jakaś alternatywa. Dodatkowo w jakimś stopniu przysługujemy się środowisku, bo zapewne puszka trafiłaby do kosza na śmieci, a tak będzie nam służyć jako eko-foremka :D.



32 komentarze:

  1. Super pomysł i czytelna instrukcja!
    Na pewno z niego skorzystamy :)

    Pozdrawiamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować ją wykonać, bo wydaje się to nie być aż tak trudne jak myślałam. Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry pomysł, ja bym chyba na to nie wpadła XD. Na pewno skorzystamy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Genialny sposób, na pewnie spróbujemy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł. Może spróbujemy. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O, jednak dodałaś instrukcję. Super! Na pewno skorzystamy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł! Na pewno mi się przyda, dzięki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajny pomysł :) pewnie skorzystamy :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł, na pewno w przyszłości skorzystamy. ;D
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Potrzeba (i nuda :P) matką wynalazków!

      Usuń
  11. Bardzo fajny pomysł:D
    Choć przyznam zagubiłam się na początku od momentu odcinania z linijką, ale teraz już łapię;p
    Fajne ilustracje, sama je robiłaś?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne i kreatywne. W wolnym czasie spróbuję coś takiego stworzyć, może coś z tego wyjdzie, jestem dobrej myśli.

    Dziękujemy za 'przepis' na złożenie foremki, bo to bardzo przydatna, praktyczna i ekologiczna rzecz ^o^

    Pozdrawiamy,
    ŁAPKA!

    OdpowiedzUsuń
  13. O rany boskie, to jest wykonalne :)
    Zostaję na weekend sama z Psem i chyba się skuszę ;)
    xoxo ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł naprawdę dobry :D
    W sklepach nie znajdzie się niewielkiej foremki w kształcie kości, a ja tż nie raz szukałam, bo chciałam się pobawić w kucharza dla mojego psiaka :D

    http://okruszek-moj-psi-przyjaciel.blogspot.com/

    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
  15. E, no pomysł genialny. Aż niesamowite że można takie coś zrobić samemu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł :)
    Muszę skorzystać :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz już za mną :D
      Wyszło jak wyszło :)
      Ale w trakcie robienia ciastek się rozwaliło :(
      Ale trudno - zrobi się drugie :)
      Pozdrawiam ;-)

      Usuń
    2. 2 podejście znów nieudane :(

      Usuń
  17. Świetna instrukcja :) dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Z nieba mi spadłaś z tym pomysłem.:) Nie dalej jak wczoraj zastanawiałam się z czego zrobić foremkę kosteczkę bo nigdzie nie mogłam takiej znaleźć:) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam,jestem tu nowa, na pewno będę częściej Cię odwiedzać bo chcę mojego psiurka nauczyć fajnych komend a chcę zacząć od turlaj się a ten wpis o foremce w kształcie kostki jest suuuuuper!
    Zapraszam do mnie: www.mamawniemczech.blog.pl i www.mojescrapy.blogspot.de (jak lubisz ręcznie robione kartki i inne rzeczy scrapbookingowe)

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialny pomysł ja i mój Leoś (tak wabi się mój piesek)na pewno spróbujemy.
    Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Genialny pomysł ja i mój Leoś (tak wabi się mój piesek)na pewno spróbujemy.
    Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiem, że to stare, ale dzięki :3 I już wiem jak zrobić ciasteczka w kształcie kości do cosplayu Undertakera :3

    OdpowiedzUsuń

Projekt i wykonanie: Marta Swakowska © Psi Kawałek Internetu