Amerykańskie ciacha

wtorek, 1 października 2013


Znów kostki, tym razem w odsłonie "amerykańskiej", bo z masłem orzechowym (które jest tam bardzo popularne). Gotowe ciastka genialnie pachną i smakują. Tosia nie lubi masła orzechowego (Gi mogłaby je pochłaniać słoikami), ale okazało się, że w wersji ciasteczkowej, z dodatkiem bananów chętnie się nim zajada :).

Przepis na ciastka:
1/3 szklanki masła orzechowego
pół banana
ok. 1 szklanka mąki
1 jajko (ew. 2 do posmarowania ciastek białkiem)
łyżeczka miodu

Banana obieramy i mielimy na papkę, dodajemy pozostałe składniki i zagniatamy ciasto. Następnie wałkujemy je i formujemy ciasteczka. Oddzielamy żółtko od białka (z drugiego jajka) i białkiem smarujemy wyłożone na blasze ciastka (dzięki temu po upieczeniu będą mieć błyszczącą powłokę). Wkładamy je potem do nagrzanego do 180°C piekarnika i pieczemy ok. 25min (aż ciastka się zarumienią). 
Z przepisu wychodzi ok. 200g ciastek.


26 komentarzy:

  1. Super Ci wyszły :). Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, trzeba będzie wypróbować, bo ostatnio jak upiekłam ciasteczka z twojego bloga to moje psiaki robiły za nie wszystko, tak im smakowało :D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis, może kiedyś spróbuję takie zrobić. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż chyba wypróbuję przepis - genialny pomysł i ciasia wyglądają smakowicie : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne! :D Musimy spróbować, akurat na seminarium sie przydadzą ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już o tym przepisie, jednak mam wątpliwości co do tego, czy takie ciacha posmakowałyby moim psiakom. Ale jak tylko dorwę masło orzechowe to spróbuję zrobić małą porcję, może akurat się sprawdzę :).

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy pomysł chyba sama spróbuję zrobić. Tylko musze kupić masło orzechowe xd

    pozdrawiamy Yuki & Maja
    http://majamojpiesiprzyjaciel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty to masz super pomysły :)
    Na pewno kiedyś zrobię Fuksowi xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę ten przepis w końcu wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super blog kocham twoje posty .Zapraszam również na mój blog :D http://mydogsandija.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ty dodajesz do tych ciasteczek orzechy ? Bo leza obok :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło orzechowe to głównie orzechy, zmielone, więc... tak? Wszystko co dodaję jest w przepisie ;).

      Usuń
  12. Jaki fajny przepis :) Ciastka super wyglądają, muszę upiec :D

    OdpowiedzUsuń
  13. kurcze, natchnęłaś mnie i chyba dzisiaj pobawie się troszkę piekarnikiem :P Ciekawe czy mojemu misiakowi posmakują :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudnie to wygląda, aż się chce psu podjadać :)
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  15. będę musiała spróbować : D

    OdpowiedzUsuń
  16. hm ciekawe, nie wiedziałam że masło orzechowe psiaki mogą :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne! Na pewno spróbujemy!

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolejny genialny przepis :) Wypróbujemy na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jejciu, jak to smakowicie wygląda. Gdybym upiekła coś takiego Łaciatej to pewnie nie tylko ona by tego spróbowała. Sama mogłabym takie coś zjeść. :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ty sama wpadasz na takie pomysły kulinarne??? Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciacha muszą być pyszne! Chętnie wypróbuję ;).
    Pozdrawiam ;).

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajny przepis, ostatnio zrobiłam mojej suni i w ogóle nie chce się ruszyć od półki z ciasteczkami. Czekamy na więcej takich przepisów.
    Pozdrawiam Ala&Fiona

    OdpowiedzUsuń