Lista sztuczek

niedziela, 19 stycznia 2014

Nie wiedziałam co dokładnie traktować jako sztuczki, więc jest taki miszmasz i sztuczek (takich hmmm typowych ;)), i komend z życia codziennego, i takich, których można używać uprawiając różne sporty... :) Różnych poleceń w praktyce jest więcej, ale wszystko jest ze sobą jakoś powiązane i nie chciałam się bardzo rozdrabniać.

  1. siad
  2. pac
  3. stój
  4. zostań
  5. noga (dostawianie do nogi)
  6. równaj (chodzenie na kontakcie)
  7. na miejsce (idź do klatki)
  8. przynieś (wskazany przedmiot)
  9. aport (formalny)
  10. catch (złap frisbee/inną zabawkę w powietrzu)
  11. obejdź (obieganie przewodnika)
  12. ok (komenda zwalniająca)
  13. nie (nie rób tego co właśnie robisz)
  14. puść (to co właśnie trzymasz, nawet jeśli zaraz zamierzasz to pogryźć i połknąć)
  15. trzymaj (trzymanie różnych przedmiotów w pyszczku)
  16. daj (to co trzymasz)
  17. nos (target nosem)
  18. touch (target łapą)
  19. szukaj  
  20. daj głos (szczekanie na komendę)
  21. obrót (w obie strony)
  22. roll (turlanie się w obie strony)
  23. hop - do góry
  24. - na stopy (stanie na jednej lub dwóch stopach) [foto]
  25. - na udo
  26. - na ramię
  27. - na plecy
  28. - na ręce
  29. - nad rękami, dookoła człowieka [film]
  30. - przez nogę
  31. - przez przeszkodę
  32. - na wskazany przedmiot 
  33. koło (skok przez obręcz z rąk) [film]
  34. odbij - odbijanie się od boku
  35. - odbijanie się od pleców [film]
  36. - odbijanie się od nogi
  37. - odbijanie się od stopy [film]
  38. - odbijanie się od pionowych powierzchni (np. drzewo)
  39. zawijanie się w kocyk [film]
  40. sprzątaj (chowanie przedmiotów do koszyka)
  41. stópki
  42. cross (krzyżowanie łapek)
  43. pokaż język (pokazywanie języka/oblizywanie się na komendę)
  44. make the face
  45. up - zarzucanie zadka na pionowe powierzchnie
  46. - stanie na przednich łapach
  47. - chodzenie na przednich łapach [film]
  48. stretching tylnych łap [film]
  49. girka (podnoszenie jednej, tylnej łapki) [film]
  50. trup [film]
  51. piątka (przybijanie piątki)
  52. cofaj (chodzenie tyłem)
  53. robal/moonwalk/chodzenie tyłem w pozycji "ukłon" 
  54. tył (chodzenie tyłem wokół człowieka)
  55. back (chodzenie tyłem między nogami/wchodzenie tyłem między nogi)
  56. slalom (między nogami)
  57. 8 między nogami
  58. head (trzymanie przedmiotów na głowie) [foto]
  59. cik/cap (obieganie w prawo/lewo drzewa, ciasne skręty na hopce)
  60. flip [film]
  61. wiewiór [foto]
  62. tańcz - stanie na tylnych łapach 
  63. - obroty na dwóch łapkach [film]
  64. chowaj się ("chowanie" głowy między przednie łapki)
  65. ukłon
  66. wejdź - do przymkniętej walizki
  67. - do małych przedmiotów (czterema łapkami)
  68. - na małe przedmioty  (czterema łapkami)
  69. otwórz - otwieranie szafek, klatki [film]
  70. zamykanie szuflad 
  71. światło (włączanie/wyłączanie światła) [film]
  72. misio - trzymanie w łapkach pluszaków [foto]
  73. - trzymanie w łapce parasolki, poprzeczki od stacjonaty itp.
  74. - trzymanie w łapkach nogi
  75. wstydź się [film]
  76. smutek - kładzenie głowy na ziemi
  77. - kładzenie głowy na różnych przedmiotach
  78. - kładzenie głowy na ramieniu
  79. łapki (kładzenie obu przednich łapek na wskazanym miejscu)
  80. buuu (kładzenie przednich łapek na ręce i wkładanie głowy pod rękę)
  81. zdejmowanie skarpet
  82. zdejmowanie swetra
  83. kaleka (kulenie na przednią łapkę)
  84. wyprowadzanie drugiego psa "na spacer" 
  85. gdzie masz ogon? (łapanie swojego ogonka)
  86. gaduła (w odpowiedzi na dziwne dźwięki pies wydaje dziwne dźwięki ;)) [film]
  87. czy lubisz koty? [film]  
  88. łapa [foto]
  89. przysiady [film]
  90. rączki (podnoszenie przednich łap do góry w "wiewiórze") [foto]
  91. otrzep (otrzepywanie się na komendę) [film]  
  92. jazda na deskorolce 
  93. bąbelki (puszczanie nosem bąbelków w wodzie) [film]

34 komentarze:

  1. Dużo :D. Zdjęcie bardzo fajne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłabyś napisać na czym polega stretching tylnych łap ? Bo wydaje się ciekawe! :D

    Paula&Bono

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po prostu rozciąganie tylnych łapek :).

      Usuń
  3. No, no, no. Imponująca lista c;
    PS przy okazji podsunęłaś mi kilka ciekawych pomysłów na nowe sztuczki :>

    OdpowiedzUsuń
  4. pies cyber mariana :D cyber Ginka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow ,ale ich jest :D
    Mam pytanie co to pac???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniej, więcej to samo co "leżeć" albo "waruj" ;).

      Usuń
  7. WOW super lista :D

    Ja od września próbuję zrobić filmik ze wszystkimi sztuczkami jakie Anu zna i tak robię i robię że nie mogę się za to zabrać, jestem ciekawa ile nam wyjdzie sztuczek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nieźle :D
    A czym, się różnią "stópki" od "łapy na stopy" ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze "stópki" polegają na tym, że pies kładzie łapki na moich stopach i razem sobie potem idziemy.

      Usuń
  9. Ja najpierw tak patrzę i widzę 15… A potem przewinęłam dalej i mnie zamurowało:O
    Zaraz zabieram się do lektury wszystkich;) Ja nigdy ie miałam cierpliwości ani potrzeby sztuczkowania, ale podziwiam ludzi, którzy to mają;)

    OdpowiedzUsuń
  10. chociaż ktoś ma "obejdź" na obieganie tak, jak ja :D Teraz jak będą mi mówili, że to nie normalne, to im odpowiem, że nie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mamy obejdź;)
      Bardzo przydatne przy agi;D

      Usuń
    2. a pies ciebie obchodzi zawsze do twojej lewej strony?

      Usuń
  11. sporo się tego nazbierało :) "make the face" mama rozumieć ,że to przytykanie pyszczka do szyby?
    no i nigdy nie skończę podziwiać pomysłów na tak świetne zdjęcia :D !

    OdpowiedzUsuń
  12. No, no, wygląda ciekawie! Czekamy na jakiś filmik ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Imponująca lista! Przypomniałaś mi, że kiedyś tam zaczęliśmy się uczyć "misia" i fajnie byłoby się w końcu "naumieć".

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, konkretna lista sztuczek :D
    A zdjecie boskie *-*

    OdpowiedzUsuń
  15. No to widzę że jesteście naumiane :)
    My się raczej nie skupiamy na jakiś nie wiadomo jak wymyślnych sztuczkach :D Ale na prawdę podoba mi się Gi stojąca na przednich łapkach. Myśle ze na prawdę efektowna sztuczka.
    zapraszam - http://lunatheactivedog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja już wyraziłam swoje zdanie na facebooku :) Teraz mam jednak inne pytanko - jak robisz te wzroki pod menu? Znaczę się tę ''wycinankę''...
    Mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jej, lista jest... imponująca! Mam nadzieję, że wkrótce pojawi się filmik z tymi najciekawszymi sztuczkami :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Dużo tych sztuczek :o
    Zapewne znalazłoby się jeszcze dwa razy tyle innych sztuczek/komend itp. , bo dużo osób wymyśla jakieś swoje własne :P
    Piękne zdjęcie *.*

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak, imponująca liczba sztuczek :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow dużo tego :D

    http://okruszek-moj-psi-przyjaciel.blogspot.com/

    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaka duża lista sztuczek. Super zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zawsze mam problem, jak nazwać jakąś sztuczkę. ;) (jakiej komendy używać). Podpatrzyłam kilka. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Opisałaś gdzieś targety (nosem i łapą)? Bardzo chciałabym nauczyć tego swoją sunię. :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Nic dodać, nic ująć - należy się wielki szacun. Podziwiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak nauczyć psa targetowania?

    OdpowiedzUsuń