04.01.2015

Człowiek był chory i leżał w łóżeczku

Jestem chora, ale na szczęście nie muszę cały czas leżeć w łóżku (chociaż kiedy termometr wyświetla 39ºC to marzę tylko o tym, żeby iść spać). Na co najmniej dwa tygodnie (to ta lepsza opcja) jestem uziemiona i mam zakaz wychodzenia z domu. Czy można lepiej zacząć nowy rok?


Pierwsze o czym pomyślałam to spacery. Przez tyle czasu nie będę mogła wyjść z psami na dłuższy spacer, nie napawa mnie to radością, a wręcz przeciwnie. (Uff... dobrze, że chociaż mamy ogródek.) Coś jednak dobrze by było z nimi robić. Na początku miałam pustkę w głowie, za oknem piękna pogoda, potem jeszcze padał śnieg, jedyne na co miałam wtedy ochotę to wyjść z futrami na zewnątrz. Ostatecznie jednak postanowiłam pogodzić się ze swoim losem i wtedy wymyśliłam: 
  • kong - tego regularnie używamy od Sylwestra, świąteczne konserwy dla psów super sprawdzają się jako wypełnienie. Ginny potem ma dodatkową zabawę w podrzucanie konga i gonienie za nim.
  • piłka do fitnessu - praca nad mięśniami bez biegania po łące za aportem
  • różnica między yes/ok - może to pomoże nam uporać się z pracą z odłożoną nagrodą, mamy już wstęp przy zwolnieniu do miski, Gi siedzi w klatce dotąd aż usłyszy "ok", jak zdarzy jej się zerwać np. przy "dobrze" czy "suuuper pies!" to sama się poprawia! Teraz tylko przenieść to na zabawki ;)
  • samokontrola - ma to związek z punktem wyżej. Chyba nic tak nie męczy Gi jak ćwiczenia na samokontrolę
  • praca nad wysyłaniem, sterowaniem (m.in. z wykorzystaniem jednej hopki) - Gi nie ma większych problemów z wykonywaniem sztuczek na odległość, ale kiedy przychodzi do konkretów na hopce bywa różnie
  • nauka nowej sztuczki (albo i dwóch :)) - sztuczki to chyba najlepszy sposób spędzania czasu z psem w domu, ale mi już powoli kończą się na nie pomysły (macie jakieś? ;)) 
  • rozpoznawanie konkretnych przedmiotów i podawanie ich - w sumie to sztuczka (punkt wyżej), ale postanowiłam ją wyróżnić. Bardzo praktyczne zajęcie, szczególnie dla chorej pańci/pańcia ;). Chciałabym dopracować to do takiego stopnia, żeby pies przynosił przedmiot nawet jeśli będzie on na drugim końcu świata. 
Jeśli macie jeszcze jakieś ciekawe pomysły na spędzenie czasu z psem w czterech ścianach, to zgłaszajcie :). 

35 komentarzy:

  1. Powrotu do zdrowia! Byle szybko. :P Ciekawe ćwiczenia dla Gi wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka godzin po przeczytaniu tego posta zaczęło mnie boleć gardło, gorączka. Rano doszło jeszcze wymiotowanie. Da się zrazić przez internet xd?

      Usuń
    2. Przy ospie wymioty nie powinny występować, więc albo nie zaraziłaś się ode mnie, albo pędź z tym do lekarza ;).

      Usuń
    3. Ja ospę przeszłam w dzieciństwie.. Ufff.. :P Zdrowia dziewczyny!

      Usuń
  2. Szybkiego powrotu do zdrowia! Może do całego "asortymentu" zajęć dodać jeszcze szukanie? Możesz spokojnie leżeć w łóżku i tylko rzucić gdzieś kawałki jedzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukanie w domu to zajęcie na dwie minutki :D.

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że szybko wrócisz do zdrowia i razem z dziewczynami wybierzecie się na długi spacerek :).
    Sama ćwicze od kilku dni samokontrole. Wcześniej nie zwracałam na to uwagii, a teraz widze jaki błąd popełniłam ignorując tą umiejętność. Pies jest dużo bardziej wyciszony, a zachowanie się poprawia.

    H&F
    jaimojaspanielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrówka, wielkich spacerów! A propos sztuczek- czy przypadkiem nie nauczyłyście się już wszystkiego? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie dzięki! Przypomniałaś mi, że muszę wreszcie nauczyć Tajgę różnicy między "ok" a pochwałą, kiedy ma jeszcze np. pozostać w danej pozycji. Rozpoznawanie konkretnych przedmiotów brzmi całkiem ciekawie, powodzenia :D Zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzymy szybciutkiego wyleczenia się z choroby!

    Milena&Carmen
    http://kudlatesprawy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. A Gi umie już wycierać podłogę? Ostatnio Kibie to wyklikałam i strasznie jej się podoba :D.
    Wczoraj też ćwiczyłyśmy na piłce, ale mamy za małą, więc zbyt dużo ćwiczeń nie mamy do wyboru :P.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma nic gorszego niż choroba, gdy widzi się smutne psie oczka błagające o spacer.... Życzę szybkiego powrotu do zdrowia! Co do pomysłów, to w takich sprawach jestem zupełnie zielona i najczęściej szukam porad w internecie. Jak na razie macie dużo zajęć i chyba Wam starczy na dwa tygodnie, będziecie miały czas na opanowanie sztuczek do perfekcji :D Co za dużo to niezdrowo :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :) http://kundelkowelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za dużo, to nie zdrowo, to prawda, ale liczyłam na to, że może ktoś będzie miał ciekawsze pomysły niż moje i podsunie jakąś myśl :).

      Usuń
  9. Szybkiego powrotu do zdrowia! Jeśli chcesz, nominowałam Cię do LBA, więcej informacji znajdziesz na moim blogu. :) Zapraszam do zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Choroba... zdrówka życzę ! :) Oby szybko zdrowie wróciło ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety ja też powitałam nowy rok chorobą. Nie jest może źle, ale spacery ograniczone. Habs miał też niemiłą sytuację, bo po Sylwestrze jest u nas pełno pozbijanego szkła i pech chciał, że Rudzielec wbił sobie kawałek w łapę. Nie ma lekko, rok zaczynamy zdecydowanie pechowo.

    Pozdrawiamy i życzymy dużo zdrowia,
    Ola i Habs
    Habsowe Love

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Życzymy szybkiego powrotu do zdrowia i powodzenia w nauce sztuczek.
    Powodzenia K&F

    OdpowiedzUsuń
  14. Zostaliście nominowani do Liebster Bolg Award :)
    więcej.. http://lili-mysportdog.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  15. OJ jakie pomysły ! Życzę powrotu do zdrowia :( Mam pytanie jak zrobiłaś szablon ? Ktoś ci zrobił ? Kto ? Jeśli sama to w jakim programie? Proszę odpowiedz !

    OdpowiedzUsuń
  16. Wracaj szybko do zdrowia :)!

    OdpowiedzUsuń
  17. http://wartowniki.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award.html Nominuję. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapraszam do zabawy :)
    http://zuzanku.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakaś faza na chorowanie :/ Tylko wyjątkowo dopadło Ciebie a nie psa.
    U mnie Miszu kaszle, szczególnie jak się czymś mocno podjara, więc ostrożnie ze sztuczkami(i typami nagród, żeby jej gardła nie podrażniły :/) tylko się zajmujemy :(
    A skoro i tak leżysz w wyrku i wygrzewasz temperaturę to mam do ciebie kilka osobistych pytań :D
    http://ptysiowy.blogspot.com/2015/01/lba-po-naszemu-prywata-bo-nigdy-jej-tu.html
    Tak, znowu LBA :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Śnieg, później roztopy i znowu śnieg... Nic dziwnego, że dopadła Cię choroba. Zdrowiej!
    Ciekawe masz plany na spędzenie czasu. My niestety też w większości przebywamy w domu, ale nie z powodu choroby, a niechęci mojego psa do spacerowania w chłodzie. Zresztą ona musi być ubrana cieplutko, bo to York i szybko marznie. Mamy nadzieję, że uda Ci się zreaizować wszystkie punkty programu :)

    Pozdrawiamy
    http://emi-swiatnamalychlapach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zostałaś przeze mnie nominowana Liebster Blog Award ;) http://hathijrt.blogspot.com/2015/01/nominacja-do-liebster-blog-award.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj szybkiego powrotu do zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Szybkiego powrotu do zdrowia! :)
    Pozdrawiam!
    http://codziennebeagle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Hej;
    Nominowałam Cię do LBA, jeżeli jesteś chętna do udziału w zabawię zapraszam tu:
    http://kudlatesprawy.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Nadal ubolewam, że nie dostałam piłki fitness w lidlu, bo pogoda u nas jest okropna.
    Nominowałam Waszego bloga do LBA, zapraszam jeśli chcesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Szybkiego powrotu do zdrowia!
    Nominowałam Cię do LBA, jeśli masz ochotę, zapraszam do zabawy :)
    http://moje-kochane-czworonogi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. My jeżeli jesteśmy uziemione to bawimy się jeszcze w mini tropienie - chowam zabawki/smaczki a ruda ma frajdę ze znajdowania - także polecamy :)
    Szybkiego powrotu do zdrowia!
    [vizsla-kepi.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  28. http://life-of-crazy-dog.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award.html Zostałyście nominowane do LBA :D , z tego co wiem, przynajmniej tak pisaliście na fp na fb, macie problemy z netem, także nie poganiam, ale liczę że odpowiecie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia!
    Pozdrawiamy
    Agata&Najra
    http://ja-najra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Projekt i wykonanie: Marta Swakowska © Psi Kawałek Internetu