Pierwszy i ostatni raz

wtorek, 13 stycznia 2015

Do Liebster Blog Award byłyśmy nominowane już wcześniej, teraz łańcuszek znów zawitał na psie blogi i znów pojawiły się nominacje, całe mnóstwo nominacji! Wcześniej nie odpowiadałam na żadne pytania, ale postanowiłam, że jeden (i ostatni) raz to zrobię :). Pytań było bardzo, bardzo dużo, więc postanowiłam wybrać 11 typowo psich, z różnych zestawów. Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi, jeśli komuś zależało na odpowiedzi na konkretne pytanie to można śmiało zadać je w komentarzu lub napisać maila ;). 

01. Obi, agility czy frisbee, a może coś innego?
Zdecydowanie agility! Wybrałam taki rodzaj aktywności dla Tosiaka, bo to chyba jedyny sport, który nie wymaga trzymania czegoś w pyszczku (mam na myśli zabawki) i od razu się wkręciłam. Podoba mi się też frisbee i długo pracowałam nad tym, żeby Gi też się podobało, ale nawet kiedy udało nam się osiągnąć ten cel, to agility i tak było na pierwszym miejscu.

02. Jakiej rasy psa w przyszłości chciał/abyś mieć?
Jeszcze dokładnie nie wiem, ale "moja trójka" od dobrych, kilku lat prezentuje się tak:
  • owczarek pirenejski face rase
  • pudel miniaturowy
  • border collie  
03. Psy rasowe - czy na prawdę wszystkie rasy potrzebne są w dzisiejszych czasach?
Myślę, że nie ma niepotrzebnych ras, a wręcz mogę zaryzykować stwierdzeniem, że jest ich za mało. Kiedy ktoś wyhoduje krótkowłose pudle miniaturowe?

04. Co sądzisz o akcji "Nie kupuj, adoptuj!"?
Myślę, że to super sprawa, że zachęca się ludzi do adopcji zwierzaków, ale nie namawiałabym każdego, do podążania tym śladem. Jeśli ktoś ma bardzo wyraźne oczekiwania co do wyglądu, charakteru, predyspozycji, czy nawet rodowodu (bo ma ambicje na MŚ), to nie widzę sensu wciskania takiej osobie psa ze schroniska. Natomiast jeśli ktoś nie ma konkretnych planów i zwyczajnie szuka kudłatego przyjaciela, to chyba lepiej zdecydować się na zwierza ze schroniska, niż na siłę rozglądać się za rasowcem (choć i takich coraz więcej w schroniskach).
05. Co najbardziej lubisz w swoim psie?
W Ginie najbardziej lubię to, że jest totalną świruską i wydaje się przy tym bardzo... ludzka. Często mam wrażenie, że w tym psim futrze siedzi mały człowiek, który wszystko dobrze rozumie i wszystko co robi jest dokładnie zaplanowane.
W Tosi najbardziej podoba mi się jej słodki wygląd (o ile nie robi akurat miny męczennicy) i to, że w zasadzie jest bezproblemowa.

06. Psie akcesoria handmade. Zrobiłaś kiedyś jakieś samodzielnie?
No pewnie, inaczej nie powstałaby zakładka DIY ;). Mimo braku zdolności manualnych, uwielbiam robić różne rzeczy dla swoich futer. Mam z tego dużą radochę i satysfakcję. 
 
07. Czym najchętniej bawi się Twój pies?
Piłkami. Nawet piłka do fitnessu o średnicy 65cm jest super do zabawy w aportowanie! 

08. Na spacer z psem nie wychodzę bez...
  • smaczków/zabawki (nigdy nie wiadomo, kiedy pies zrobić coś na tyle super, żeby dostać taką nagrodę :)), 
  • gazu pieprzowego 
  • telefonu 
  • pies obowiązkowo musi mieć na sobie identyfikator
To taki pakiet podstawowy ;). Poza tym zabieram ze sobą całą masę innych rzeczy, zależnie od celu spaceru, pory roku itd.
09. Spacer na lumpa czy 'do ludzi'?
Nie mam ubrań "do psów" (czyli to by było chyba "na lumpa" haha) i "do ludzi". Tak, jak chodzę na zakupy ubieram się też na spacer z psem. Wolę mieć na sobie schludne spodnie ze śladami psich łap, niż brzydkie spodnie "na lumpa" z tymi samymi śladami psich łap, które w obu przypadkach i tak wrzucę do pralki, więc nie widzę sensu w robieniu podziału w szafie na część psią i resztę. A z makijażem to zależy od pogody i od tego gdzie się wybieramy (kurcze, nie sądziłam, że na psim blogu będę kiedyś pisać o malowaniu się).

10. Dlaczego blogowanie o psie jest takie fajne? 
Bo wszystko mamy w jednym miejscu, opisy tego co się działo, zdjęcia itd. No i przy okazji można komuś tym pomóc, nie tylko umieszczając recenzje zabawek, którymi bawi się nasz pies, ale opisując np. przebieg choroby. Kiedy wrzucałam posty na temat ginowego kolana kilka osób pisało do mnie w tej sprawie i opowiadało o podobnych problemach swoich zwierzaków, pytało o leczenie etc.

11.  Jakie były początki Twojej przygody z psami?
A to chyba najlepsze pytanie! Nie umiem na nie odpowiedzieć, mam TO od zawsze ;).


Mam nadzieję, że chociaż trochę zaspokoiłam Waszą ciekawość, nie chcę już bawić się w to, bo LBA nie ma końca! Jednak zawsze jestem otwarta na wszelkie dyskusje, więc jak już wcześniej wspomniałam można pisać maile, nie zjadam (w przeciwieństwie do Gi). 

Nie mam pytań związanych z LBA, ale dysponuję kilkoma na temat bloga, liczę na to, że poświęcicie troszkę czasu i na nie odpowiecie. Pytania, na które nie musicie odpowiadać nie są oznaczone gwiazdką (ale będzie mi miło, jeśli do nich również przysiądziecie). Mam również nadzieję, że przeżyjecie brak polskich znaków w niektórych wyrazach, nie wiem dlaczego nie działają. Klik w obrazek albo tutaj


Ankieta

10 komentarzy:

  1. Fajne pytania u odpowiedzi ;) Dostałaś tyle nominacji, ze nie dziwie się, że nie bylas w stanie odpowiedzieć na nie wszystkie. Ankieta uzupełniona z mila chęcią, odpowiedziałam na wszystkie pytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo osób nominowało nas, bo na blogu nie było postu z LBA, co mogło sugerować, że nie dostałyśmy nominacji. Mój błąd, trzeba było wcześniej odpowiedzieć na pytania, to może byłoby ich mniej :D.
      Dzięki za wypełnienie ankiety!

      Usuń
  2. Naprawdę chodzisz z gazem pieprzowym? Przymierzam się do jego kupna..tak na wszelki wypadek.
    Wieczorem odpowiem na pytania,bo jakoś przez telefon nie chcą przejść :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę, po różnych akcjach z psami biegającymi samopas postanowiłam zabierać gaz na każdy spacer. Wiem, że niekoniecznie będzie działać na każdego agresora, ale mając go pod ręką czuję się chociaż trochę bezpieczniej.
      W porządku, czekam na odpowiedzi :).

      Usuń
  3. Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie :D Ankieta wypełniona ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odkąd mam Texasa nie wyobrażam sobie nie mieć podziału na ubrania z psem i bez psa :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, bez telefonu, jak bez ręki ;) Co do stroju, to ja też wychodzę na spacer z psem w ciuchach, w których jestem w ciągu dnia, nie przebieram się specjalnie. Wasza ankieta wypełniona :)

    Pozdrawiamy,
    Ola i Habs
    Habsowe Love

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypełniona ankieta.Podoba mi się taki post. :)

    OdpowiedzUsuń