06.10.2015

Puszka na karmę/smakołyki DIY

Kupuję karmę w workach około 10kg, następnie przesypuję ją do wielkiego pojemnika, ale żeby nie otwierać go zbyt często dzielę mniejsze porcje do metalowych puszek lub plastikowych pojemników do przechowywania żywności. Puszki nie wyglądały zbyt ciekawie, więc postanowiłam nieco zmienić ich wygląd :).


Do puszki z własnym napisem wykorzystałam:
  • białą farbę w sprayu do metalu
  • czarną farbę akrylową w tubce
  • pędzel do malowania farbami akrylowymi (można użyć zwykłego) 
  • szablon z wydrukowanym napisem
  • nożyczki do wycięcia napisu (lepiej sprawdziłby się nożyk) 
  • metalową puszkę (a nawet dwie) ;)
Przydadzą się też rękawiczki ochronne i taśma klejąca.


1. Obie puszki przed malowaniem dokładnie wyczyściłam i wysuszyłam. Następnie spryskałam je dwiema warstwami białej farby. Spray bardzo szybko wysychał, według producenta już po 10 minutach można nakładać drugą warstwę, ale na wszelki wypadek odczekałam kilka minut dłużej. Polecam odziać rączki w jakieś rękawiczki oraz malować na zewnątrz, żeby nie zakadzić się farbą.
UWAGA! Wnętrze puszki warto zabezpieczyć np. wkładając coś na dno i obklejając ścianki szerszą taśmą, jeśli jednak tego nie zrobimy, to farbę bardzo łatwo usunąć zwykłym zmywaczem.

2. Następnie wycięłam napisy z kartki, przyłożyłam ją we właściwym miejscu (szablon można podkleić taśmą, żeby nie przesuwał się) i zaczęłam zamalowywać czarną farbą puste elementy.

3. Na koniec odczekałam aż farba wyschnie i... gotowe! :) 



29 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł. Może w przyszłości go wykorzystamy :).
    Puszka wyszła Ci ślicznie! <3

    H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł . :D Jak tylko kupię potrzebne składniki to zrobimy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślałam nad czymś podobnym jednak większej puszki. Wie może ktoś, coś gdzie można spotkać większe? Twoja wyszła świetnie. Pozdrawiamy pusia-i-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też rozglądałam się za większym, metalowym kubłem, ale nie znalazłam nic odpowiedniego (w końcu stanęło na plastikowym pojemniku curvera). Jedyne co przychodzi mi na myśl to metalowy kosz na śmieci z pokrywą... ;) Jak się pomaluje to może całkiem ładnie wyglądać, pytanie tylko na ile sprawdzi się jako pojemnik do przechowywania karmy.

      Usuń
    2. We wrześniu widziałam pojemnika na ok. 10/15 kg. w tk maxx, a także w którejś biedronce ;)

      Usuń
    3. Royal Canin raz miało trochę metalowe puszki, mieszczą jakieś 2kg karmy. Nie wiem czy da się zdobyć je gdzieś, ale to były z jakiegoś festiwalu Yorków, więc może ktoś ma i chciałby się pozbyć :)

      Usuń
  4. Ja na początku też przesypywałam karmę do mniejszych pudełek, ale po tygodniu zrezygnowałam, bo Moro dostaje duże porcje i zwyczajnie nie miałoby to za bardzo sensu ;) Jednak zainspirowałaś mnie do stiuningowania naszego wielkiego pojemnika na żarcie! :D Jutro wycieczka do Obi i potem malujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, uwielbiam Twoje DIY :) Jesteś bardzo kreatywną osobą :)

    Pozdrawiam serdecznie :)
    nandoon.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka to karma? :) Podobna do Markusa, ale kolor coś nie ten :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Real Nature dla psów małych i średnich.

      Usuń
  7. Nie bawię się raczej w tego typu rzeczy, ale Tobie bardzo ładnie to wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialnie Ci to wyszło :) Ja jednak znając moje zdolności artystyczne, to nawet w pomalowaniu puszki spray'em bym coś zepsuła :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już od jakiegoś czasu poluję na tego typu puszki na psią karmę, bo aktualnie otwieram normalny, duży worek przy każdym posiłku, a zajmuje on dużo miejsca i chciałabym go "wyrzucić" do schowka, i żeby nie latam tam kilka razy dziennie potrzebuję właśnie takiego pojemniczka mieszczącego ok. 1kg karmy, co nam wystarczy na ok. tydzień.

    A czy te puszki, których ty używasz, mają atesty do przechowywania żywności, czy w przypadku psiej karmy nie jest to takie ważne? Bo sama nie wiem, czy szukać pojemnika z atestem (a ciężko takie dostać, odpowiedniej wielkości) czy zwykła puszka też jest ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc nie zwróciłam na to uwagi. Założyłam, że skoro jedna puszka jest po kawie, a druga po kociej karmie, to będą w porządku ;).

      Usuń
  10. Bardzo ładnie wyszło :) U mnie jednak małe puszki są niepraktyczne,ponieważ kupuje karmę 15 kg.Nie mam też miejsca by dzielić na mniejsze porcje.Karmę swojego psiaka trzymam w białym pudełku,które zakupiłam w Ikei.

    OdpowiedzUsuń
  11. O proszę :D Przeglądając ostatnio internety zachwycałam się identycznymi pudełeczkami tyle że na cukier czy mąkę i pomyślałam, że mogliby zrobić jeszcze na psią karmę :D Mówisz i masz człowieku!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna sprawa. Pojemnik wyszedł bardzo estetycznie, a przy tym to dobra zabawa:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki prosty pomysł a puszki o wiele lepiej wyglądają. Ja muszę zrobić zapas smakołyków i wtedy zabiorę się za ozdobienie pojemników :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł dosyć ciekawy, nam by się przydało odświeżyć pojemnik 4kg Curvera na psią karmę, bo biały kolor nieco się zabrudził i nie daje się domyć. Mimo wszystko chyba bym bardziej uważała na wewnętrzną część pojemnika. Farba może być niebezpieczna w stosunku do karmy.
    Pozdrawiamy Biscuit Life

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego napisałam w poście UWAGA! Wnętrze puszki warto zabezpieczyć np. wkładając coś na dno i obklejając ścianki szerszą taśmą, jeśli jednak tego nie zrobimy, to farbę bardzo łatwo usunąć zwykłym zmywaczem. ;).

      Usuń
  15. Świetny pomysł! Muszę kupić materiały i sprawić sobie taką puszkę, choć karmę zwykle kupuję w małych opakowaniach, ale przyda się do smakołyków ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest Boska ! A ja durna biegałam i szukałam po sklepach ;D Poczekam aż sie skończy kawa i zacznę tworzyć ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysł, puszka jest świetna! :D Uwielbiam Twoje DIY <3
    Pozdrawiamy! D&N

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam TAKĄ SAMĄ puszke po kawie i też w niej trzymam jedzenie dla psa! :D

    OdpowiedzUsuń

Projekt i wykonanie: Marta Swakowska © Psi Kawałek Internetu