Trzymanie przedmiotów na głowie - jak nauczyć?

piątek, 15 kwietnia 2016

Zamiast na siłę zakładać psu czapeczkę czy okulary do zdjęcia, możemy pokazać mu, że trzymanie czegoś na głowie to sztuczka jak każda inna. A sztuczki to przecież frajda i dużo jedzenia, więc same dobre rzeczy! :) 



Wydaje mi się, że wyczerpałam temat w filmie, ale pomyślałam, że dodam tutaj adnotację odnośnie przedmiotu, na którym będziemy stawiać pierwsze kroki w tym tricku. Dobrze by było gdyby był stabilny, nieduży, nie ślizgał się, żeby nie był zabawką ani jedzeniem. Bez sensu od samego początku utrudniać psu zadanie, lepiej zacząć od czegoś mniej wymagającego i stopniowo zwiększać stopień trudności. Na filmie użyłam do tego małych, kolorowych kartek.

Przypominam też, że Gi od dawna zna ten trick, dlatego na filmie może wydawać się, że nauczyła się tego w błyskawicznym tempie. Pamiętajmy, że każdy zwierzak jest inny i każdy uczy się w swoim czasie. 




24 komentarze:

  1. Tego nam było trzeba! Super post, jak zawsze! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ginny jest urocza. <3 I taka skupiona!
    My pracujemy nad tą sztuczką od jakiegoś czasu. Mango już mniej więcej rozumie o co chodzi, ale zwyczajnie nie chce mu się siedzieć w całkowitym bezruchu. Zobaczymy, czy coś z tego będzie. :)
    3majcie za nas kciuki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta sztuczka czekała na realizacje do wymyślania przeze mnie od jakiego przedmiotu zacząć. Dzięki za podpowiedź, karteczki są idealne :D. Przed chwilą zrobiłam pierwszą sesję Kibie-działa :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam ja używałam na początku małego pudełka po tic tacach, ale karteczki mniej się ślizgają :D.
      Super, że działa! :D

      Usuń
  4. A my dziś zaczynaliśmy. Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak jej się śmiesznie uszy odchylają ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wytłumaczone, chociaż ja zaczęłam uczyć mojego biszkopteła z zupełnie innej strony :)
    Podlinkuję efekt naszej pracy :p https://2.bp.blogspot.com/-OaCv8rf7RBg/VwATx7ryNkI/AAAAAAAAA2A/rd6y_l_Fn_8Ji3uTSTxcWCpokhympukQw/s1600/hold.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim zakodowałam mu to w dekielku, to miałam kilka załamań nerwowych, morderczych myśli i niechęci do wszelkich piłeczek, ale po kilku miesiącach efekt jakiś jest :) (Chociaż, czasami gadzina się buntuje :P)

      Usuń
  7. Fajnie wytłumaczone :) a tak przy okazji, czym nagrywasz filmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Canon 7d, najczęściej podpinam wtedy 50 1.8, używam też GoPro Hero 3+ BE.

      Usuń
  8. Gi słodko wygląda, gdy jest tak na maxa skupiona! :D
    Ja chyba spaliłam właśnie w momencie, gdy nagradzałam nawet jak Terrorowi spadło z główki...

    OdpowiedzUsuń
  9. O i mam kolejną, dobrze wytłumaczoną i nadającą się dla Sida sztuczkę do nauki. Dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa, z pewnością kiedyś do tej instrukcji wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oo dziękujemy za ten poradnik! Bardzo nam się przyda, niedługo zacznę uczyć Nelę tej sztuczki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zaczęłam uczyć tej sztuczki swojego psa ,,na żywca", od razu kładąc na jego głowie rozmaite przedmioty. Udało się, ale twoja wersja wydaje się być bardziej delikatna i skuteczna. Z chęcią ją wypróbujemy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem ciekaw, czy na mojej krótkopyskiej da radę :D. Pozdrawiam z Raszką :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba spróbujemy, ciekawie to wygląda :D

    Pozdrawiam, Creamy Team

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zaczęłam od gumki do zmazywania, tej różowej standardowej. Nie ślizgała się, nieduża i nie spadała z pysia. Poszło szybko :D
    Fajnie, prosto wytłumaczyłaś co i jak, na pewno komuś się to przyda.

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie takiego czegoś szukałam! :) Bardzo mi się podoba ta sztuczka, a teraz już w końcu wiem jak mogę zacząć ją uczyć mojego psa :) Dzięki! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię Twoje tutoriale, są wyczerpujące, przejrzyste no i po prostu uwielbiam patrzeć na Gi.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super tutorial, na pewno spróbujemy! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. jaka ona jest cudowna <3
    świetny filmik, aktualnie ćwiczymy trzymanie przedmiotów w pyszczkach, następnie będzie na głowie- muszę tylko jakąś komendę znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń